HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Vajaskifli

2011.12.14. 22:34 | b_andras | Szólj hozzá!


kifli17.jpg
Hozzávalók


- 30 dkg rétesliszt
- 30 dkg BL 55-ös kenyérliszt
- 2 tojás
- 4,6 dl tej
- 10 dkg ráma
- 3 kk cukor
- 5 dkg élesztő
- 4 kk só

Elkészítés

2,6 dl tejbe tettem három, enyhén púpos kávéskanál cukrot, és meglangyosítottam. Belemorzsoltam 5 dkg élesztőt kb. 10 perc alatt felfuttattam.
Ezután a liszt közepébe csináltam egy mélyedést és beleöntöttem az élesztős tejet! Csináltam belőle egy kis kovászt. Beszórtam a tetejét liszttel, és hagytam kelni közel egy óráig, letakarva egy konyharuhával.
Ez után hozzáöntöttem a maradék tejet, belehintettem a 4 kávéskanál sót, beleütöttem a két tojást és összekevertem a tésztát. Közben hozzáöntöttem, két részletben a felmelegítet rámát. Nagyon alaposan kidolgoztam a tésztát, és letakarva kelesztettem még egy óráig.
Négy egyenlő rézre osztottam.
Kinyújtottam, jó vékonyra, kör alakúra, amennyire csak tudtam, nyolcfelé vágtam, és egyenként feltekertem a szélesebb részüknél kezdve. Ezt mindig úgy kezdtem, hogy keresztbe meghúzom a tésztát, alaposan, hogy a kiflik hosszabbak legyenek. Még így is kis ducik lettek.
Kizsírozott, lisztezett tepsibe tettem és, és letakarva még 30 percig hagytam kelni.
Megkentem egy kis felvert tojással, amiben egy csöppnyi tejfölt is belekevertem. 200 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsütöttem.

kifli12.jpg



Címkék: kifli sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://fulekikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr353464259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása