HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A kocsonya fagyasztása.

2020.03.10. 05:54 | FülekiS | 2 komment

kocsonya_f_01.JPG

A kocsonya sokunknak kedvenc téli étele, és gyakran főzünk is.

A főzéssel most nem fogok foglalkozni, nem bonyolult étel, és könnyű utána nézni, ha valaki most kezd elmerülni a kocsonya főzés rejtelmeiben.

Az igazi probléma ott kezdődik, hogy nem lehet két tányér kocsonyát főzni.

És elég sokan lehetnek azok, akik még csak ketten vannak, és azok is, akik már csak ketten vannak.

Na! Erre jó megoldás a kocsonya fagyasztása, ami roppant egyszerű, és igazán nagyszerű megoldás.

Mi évek óta fagyasztjuk a kocsonyát. Nagyon jól bevált, és bátran ajánlhatom mindenkinek.

Most pedig elárulom a „receptjét”.

Én utoljára 5 első körömből, két fél fejből, egy hátsó csülökből, és 80 deka sertésbőrből főztem 20 tányér kocsonyát.

Ebből néhány tányérral megettünk - baráti segítséggel – 12 tányérral pedig lefagyasztottam.

Ehhez négyzet alakú, 1 literes műanyag edénybe a 12 tányérnyi kocsonyát kiporcióztam, pontosan úgy, mintha tányérba tenném.

Kihűtöttem a szokásos módon, és amikor megdermedt, beraktam a fagyasztó szekrénybe.

Másnap, harmadnap kiszedtem egyesével, kivettem a műanyag edényből, és felcímkézve fóliába csomagoltam, majd visszaraktam a hűtőbe.

kocsonya_f_02.JPG

Amikor kedvem támad kocsonyát enni, akkor az alábbiak szerint járok el.

Egy adagot jénai tálba teszek, természetesen kicsomagolva. Mikróba teszem, és 800 W-os fokozaton (nálam ez a maximum) 10 perc alatt kiolvasztom.

Ekkor nem csak kiolvad, hanem meg is forrósodik, ami teljesen rendben is van.

A kocsonyahúst szépen el lehet rendezni a tányérban, majd rá kell önteni a forró levet.

Szobahőmérsékleten 1-1,5 óra alatt a kocsonya meghűlik, és be lehet tenni a hűtőszekrénybe, ahol további egy óra alatt kellemes hőmérsékletűre hűlik, és fogyasztható.

Összességében nagyjából 2 – 2,5 óra kell ahhoz, hogy a fagyasztott kocsonyából, egy kellemes tányér kocsonyát állítsunk elő.

Próbáljátok ki bátran, megéri.

 

kocsonya_f_03.JPG

Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy 1 adagos, vagy kétadagos húslevest is le szoktam fagyasztani, komplett módon, tésztával, zöldséggel, hússal. Annyi különbséggel, hogy a kiolvasztás, melegítés után azonnal fogyasztható.




































A bejegyzés trackback címe:

https://fulekikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr3515510424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2021.12.04. 11:18:08

Pontosan így van, jól írod, a kocsonya - minden ellenkező híreszteléssel szemben - fagyasztható.
üdv NP

FülekiS 2021.12.06. 10:48:11

Nagypapi!
(Mondjuk, én is az vagyok. :-) )
A kocsonya fagyasztása egyszerű. Be a fagyasztóba, és kész.
A titok a kiolvasztásban rejlik. Azért idegenkednek ettől sokan, mert ezt csinálják rosszul.
süti beállítások módosítása